Nowoczesny marketing: firmy walczą o klienta!

walka o klienta

Dynamiczny rozwój rynku usług to duże pole do popisu dla przedsiębiorców. Firmy wprowadzają nowe formy współpracy, które mają zwiększyć atrakcyjność dla klienta i zoptymalizować koszty.

Specjaliści z branży coraz częściej stawiają na system partnerski (jak np. Lumo). To nic innego, jak chociażby promowanie produktów danej firmy na stronie internetowej. Co ważne, taka forma współpracy może dotyczyć bliźniaczych produktów, ale to nie warunek. Nowoczesny marketing daje wiele możliwości i wychodzi poza wcześniej wykreowane ramy.

Potentaci rynkowi stawiają też na współpracę z klientem, oferując systemy lojalnościowe. To długotrwałe działania marketingowe mające jeden cel: trwale podtrzymać kontakt z klientem. Ci są nagradzani i premiowani za każdy zakup, co w efekcie trwale wiąże klienta z marką. Najczęściej taki program jest skierowany do klientów atrakcyjnych biznesowo, mieszczących się w grupie docelowej danego produktu bądź usługi.

Warto podkreślić, że dobrze skomponowany program lojalnościowy w perspektywie zwiększa sprzedaż, jednocześnie zmniejszając koszty marketingu i reklamy. To dzięki efektywnemu zarządzaniu danymi klientów, przystępujących do programu. Jednym ze sposobów ich wykorzystania jest przygotowywanie specjalnych kampanii marketingowych i ofert promocyjnych.

Dynamiczny rozwój biznesu i stale rosnąca konkurencja z pewnością wymagają od przedsiębiorców – nie tylko tych najbardziej liczących się na rynku – walki o klienta. Dobry produkt może nie wystarczyć w dobrej kreacji marki, dlatego warto inwestować w przemyślany marketing.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*