AdWords – wiem kto klika i co z tego wynika

google adwords

W ostatnim czasie bardzo modne i szeroko rozpowszechnione w Internecie są reklamy kontekstowe, które sprawiają, że reklama trafia nie na przypadkowego użytkownika Internetu, ale na osobę potencjalnie zainteresowaną nabyciem danego dobra lub usługi. Ocena potencjalnego klienta bazuje na danych pochodzących z plików cookies oraz zasobów hurtowni danych.

W oparciu o podobne zasady działa Google AdWords, który współcześnie przez wiele osób bywa postrzegany, jako najskuteczniejszy sposób reklamy w Internecie, gdyż pozwala docierać z reklamą do grup konkretnych użytkowników stanowiących potencjalnych klientów zainteresowanych nabyciem reklamowanego produktu lub usługi. W biznesie nie powinno być przypadku, gdyż wówczas zostajemy narażeni na dodatkowe koszty. Tak się dzieje również wtedy, gdy reklama trafia do przypadkowych osób, które niemal na 100% nie będą zainteresowane nabyciem naszego dobra lub usługi.

Kampanie AdWords oferują reklamodawcą nie tylko skuteczna reklamę, ale również pozwalają śledzić kto najczęściej jest zainteresowany reklamowanym produktem, bądź usługą. Te informacje z punktu widzenia reklamodawcy są niezwykle istotne, gdyż pozwalają zauważyć najlepsze potencjalne rynki zbytu. Efektem uzyskania takiej informacji może być zwiększenie działań handlowych na danym rynku.

Dodatkowo informacje z Google AdWords mogą przyczynić się do lepszego dostosowania produktu do grupy nabywców przez co zwiększy się ich zadowolenie z nabywanego produktu. Warto zauważyć, że dzięki statystykom zdobywanym dzięki kampaniom AdWords producent, czy usługodawca oszczędza sporo czasu i pieniędzy, gdyż reklama jest równocześnie skutecznym badaniem rynku.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*